FANDOM

Splendid - jest superbohaterem, który niesie pomoc potrzebującym. A przynajmniej stara się to czynić, gdyż niemal zawsze ratowana postać ginie z jego winy.

O postaci Edytuj

Splendid jest niebieską polatuchą z opaską, jako maską mającą chronić tożsamość bohatera "w cywilu". Można go uznać za parodię postaci Supermana z wcześniejszych komiksów, zw względu na szereg podobieństw:

  • Obaj potrafią latać. W przypadku Splendid'a zdolność latania jest faktyczną supermocą, nie wynika z faktu, że należy on do gatunku latających (a dokładniej: szybujących) wiewiórek, ponieważ jest w stanie wznieść się nawet w kosmos a w locie poziomym przekroczyć barierę dźwięku.
  • Mają laser w oczach.
  • Są nadludzko silni.
  • Potrafią wytrzymać niemal każdy cios.
  • Słabym punktem obu postaci, jest wrażliwość na specyficzny rodzaj minerału. Dla Supermana są to zielone kryształy kryptonitu z kolei Splendid'a osłabia, również zielony, klejnot w kształcie żołędzia, szybko nazwany przez fanów jako kryptonut.
  • Obaj ukrywają swoją prawdziwą tożsamość przy użyciu wątpliwej skuteczności środków, takich jak okulary, czy kapelusz.
  • Obaj mają normalną pracę w redakcji lokalnej gazety.

Zasadniczą różnicą między postaciami jest to, że Supermanowi zwykle udaje się uratować zamierzoną osobę. Ofiary prób ratunku Splendid'a najczęściej uśmierca jego brak wyczucia siły, impulsywność i nieostrożność. Mimo bycia wyjątkowo nieodpowiedzialnym superherosem, inne postacie traktują go przyjaźnie a nawet podziwiają i uznają za idola (Sniffles, Toothy). Po części wynika to z faktu, że odcinków serialu nie łączy wspólna linia czasu.

Splenid'owi poświęcony został jeden ze spin- off'owych odcinków HTF, zatytułowany Mirror Mirror, gdzie przede wszystkim ściera się z innym superbohaterem: Splendontem, oraz ukazany zostaje jako prawdopodobnie lider grupy herosów tworzącej tzw. Supremely Sensational Stupendously Spectacular Super Squad.

W cywilu Edytuj

W przerwach między próbami niezamordowania postaci, którym chce udzielić ratunku, Splendid okazuje się być typem spokojnego domatora. Lubi spędzać czas na czynnościach takich jak szycie (It's a Snap), wypiek chleba (Better of Bread), czy nawet czytanie z łzami w oczach powieści o okładce przywodzącej na myśl część cyklu Zmierzch autorstwa Stephanie Meyer (Breaking Wind).

Odcinki ze Splendid'em Edytuj

W roli głównej Edytuj

  1. Helping Helps
  2. It's a Snap
  3. Better Off Bread
  4. From Hero to Eternity
  5. Gems the Breaks
  6. See What Develops
  7. Wrath of Con
  8. Breaking Wind

W roli drugoplanowej Edytuj

  1. Class Act

Pojawia się Edytuj

  1. Suck It Up (Na okładce komiksu)
  2. A Sight for Sore Eyes (Jako figurka)
  3. Remains to be Seen (Przebiera się za niego Toothy)

Spin- off Edytuj

  1. Mirror Mirror

Zabójstwa Edytuj

Postać: Liczba zabójstw: W odcinkach:
Cuddles 5 From Hero to Eternity
Gems the Breaks
See What Develops
Wrath of Con
Breaking Wind
Giggles 7 Helping Helps
Better Off Bread
From Hero to Eternity
See What Develops
Wrath of Con
Breaking Wind
Gems the Breaks (dyskusyjne)
Toothy 6 Better Off Bread
From Hero to Eternity
Gems the Breaks
See What Develops
Wrath of Con
Breaking Wind (wspólnie z Handy'm)
Lumpy 4 It's a Snap
From Hero to Eternity
Wrath of Con
Breaking Wind
Petunia 5 From Hero to Eternity
Gems the Breaks (dyskusyjne)
See What Develops
Wrath of Con (wspólnie z Giggles)
Breaking Wind
Handy 3 Gems the Breaks
Wrath of Con
Breaking Wind
Sniffles 4 From Hero to Eternity
Gems the Breaks
Wrath of Con
Breaking Wind (dyskusyjne, wspólnie z Petuniąz)
Pop 2 Wrath of Con
Breaking Wind (dyskusyjne, wspólnie z Petunią)
Cub 5 It's a Snap
From Hero to Eternity
Gems the Breaks
Wrath of Con
Flaky 3 From Hero to Eternity
Wrath of Con
Breaking Wind
The Mole 4 From Hero to Eternity
Gems the Breaks
Wrath of Con
Breaking Wind
Disco Bear 2 Wrath of Con
Breaking Wind
Nutty 3 From Hero to Eternity
Wrath of Con
Russell 3 From Hero to Eternity
Wrath of Con
Lifty 4 From Hero to Eternity
Gems the Breaks
Wrath of Con
Breaking Wind (wspólnie z Petunią)
Shifty 4 From Hero to Eternity
Gems the Breaks
Wrath of Con
Breaking Wind (wspólnie z Petunią)
Cro-Marmot 3 From Hero to Eternity
Wrath of Con (dyskusyjne)
Mime 2 Wrath of Con
Flippy 1 Breaking Wind (dyskusyjne, wspólnie z Petunią)
Lammy 1 Breaking Wind (dyskusyjne, wspólnie z Petunią)
Mr. Pickles 1 Breaking Wind (dyskusyjne, wspólnie z Petunią)
Inni 22+ 1+ Postać losowa w 1 Gems the Breaks oraz Mirror Mirror
2 mewy i wydra w Better Off Bread
16 ryb w Gems the Breaks
Wieloryb w Mirror Mirror
Truffles w Breaking Wind (dyskusyjne)

Ciekawostki Edytuj

  • Informacje zawarte na jego karcie Collect them all stwierdzają, że ma lęk wysokości, mimo, że nigdy nie okazał tego w odcinkach.
  • Gdy słyszy wezwanie pomocy, przed pospieszeniem na ratunek zwykle nuci charakterystyczną fanfarę.
  • Jest jedyną postacią, której wygląd wskazuje na rozwiniętą muskulaturę: ma szerszą klatkę piersiową, niż reszta postaci.
  • Jest jedną z najrzadziej ginących postaci. Rzadziej od niego ginie tylko Mr. Pickles (1 domniemany zgon) i Buddhist Monkey (brak zgonów).
    • Przy czym obie jego śmierci są spowodowane przez rodzaj eksplozji.
  • Jego wielkimi fanami są Sniffles, jako, że trzyma w domu komiksy ze Splendid'em w odc. Suck It Up i wybrał się na Comic Con z jego udziałem, oraz Toothy, który przebrał się za niego na Halloween w Remains to be Seen.
  • Nie pojawił się w żadnym z odcinków haloweenowych.
  • Mimo, że Flippy w trakcie ataku szału staje się kimś w rodzaju superłotra, Splendid nigdy nie próbował go powstrzymać.
    • Co więcej, nigdy nie spotkali się en face w ramach serialu.
    • Jedynie na okładce płyty DVD Overkill zostaje ukazany w trakcie lotu w kierunku Flippy'ego, dzierżącego bombę.
  • Jest jedną z postaci nie ginących w swoim debiucie. Pozostałe to: Lumpy, Handy, Petunia (dyskusyjnie), Flaky, The Mole, Flippy, Mime, Cro-Marmot, Disco Bear, Lammy i Mr. Pickels.
  • Nie cierpi z powodu braku powietrza po wlocie w przestrzeń kosmiczną co wskazuje, że może być pochodzenia pozaziemskiego, co jeszcze bardziej upodabnia go do Supermana.
  • Przed pojawieniem się Lammy, był postacią o najmniejszym udziale w odcinkach. Niemniej jednak w większości odcinków ze swoim udziałem gra rolę główną.
  • Jego najczęstszą ofiarą jest Giggles.
    • Głównie dlatego, że w wielu odcinkach z udziałem pary, pełni ona rolę "damy w opałach", jedyne wyjątki to: See What Develops i Wrath of Con.
  • It's a Snap i Mirror Mirror to jedyne odcinki w których pojawia się Splendid, ale nie Giggles.
  • W swoim debiucie ma dość wysoki głos, w pozostałych odcinkach jest on znacznie niższy, bardziej adekwatny dla herosa.
  • Nigdy nie prowadził pojazdu silnikowego, podobnie jak: Cub, Mime i Giggles.
  • Jest jedyną postacią, która częściej doświadcza urazów, niż ginie.
  • Podobnie jak Lumpy i Disco Bear, ma tendencję do "krzyczenia jak dziewczynka".
  • W odc. Wrath of Con, przemawia w sposób bardziej zrozumiały niż większość kwestii bohaterów.
  • Jest jedyną postacią, która nie pojawia się w intro odcinków telewizyjnych jako postać drugoplanowa, lub pojawiająca się.
  • Splendid jest jedną z niewielu postaci, którym przypisać można zabójstwo Cro-Marmot'a. Pozostałe to: Nutty (dyskusyjnie), Lumpy (dyskusyjnie), Petunia (dyskusyjnie) oraz Giggles.
  • W każdym odcinku w którym pojawia się z Russell'em i Nutty'm, zabija ich obu.
  • Mimo dość niewielkiej liczby odcinków zadebiutował już w trzecim odcinku Happy Tree Friends.
  • Tekst towarzyszący jego intro w 3 sezonie internetowym brzmi: Super squirrel swooping in for the save! (Super- wiewiórka wbijająca na ratunek!).
  • Jest jedyną postacią wprowadzającą tzw. "toaletowy humor" do serialu, w odcinku breaking Wind.
  • Splendid jest jedną z trzech postaci przeżywających wszystkie odcinki nieregularne w których się pojawia. Pozostałe to: Flippy i Cro-Marmot.
  • podobnie jak Lammy i Mr. Pickles, nigdy nie wystąpił w odcinku dwuczęściowym.
  • Jak na razie, pojawił się dwukrotnie w każdym sezonie internetowym (sezon czwarty nie został oficjalnie zakończony).
  • Jest jedyną postacią, która nie została zabita bezpośrednio przez swojego oprawcę.