FANDOM

Russell (we wcześniejszych odcinkach również Russell the Pirate) jest jednym z głównych bohaterów Happy Tree Friends.

O postaci Edytuj

Wygląd Edytuj

Russel jest turkusową wydrą morską ubraną w typowo piracki uniform. Poza charakterystycznym kapeluszem, do jego stałego ubioru należy wystrzępiona koszulka w biało-czerwone pasy, szorty, opaska na oko, oraz protezy utraconych w nieznanych okolicznościach kończyn: dwie drewniane nogi oraz hak w miejscu prawego nadgarstka. W starszych odcinkach przedstawiano go z niechlujnym zarostem, który z czasem usunięto, pozostawiając jedynie typowe dla wydr wibrysy. Również hak pierwotnie zastępował jego lewy nadgarstek, co uległo zmianie w późniejszych odcinkach.

Charakterystyka Edytuj

Mimo, że nie gardzi towarzystwem innych postaci, Russell zdaje się preferować samotniczy tryb życia. Zgodnie z tym co sugeruje jego wygląd, lubi spędzać czas na doskonaleniu swojego morskiego rzemiosła i wędkowaniu, co więcej w odc. A Sight for Sore Eyes lubił również puszczać latawce. W odcinku Mime to Five prowadził własną restaurację urządzoną w pirackim stylu. Podobnie urządził również swoje miejsce zamieszkania.

Przyjaźni się z Lumpy'm, jako, że razem wędkowali, co więcej jego obecność w towarzystwie innych postaci wzrasta w nowszych odcinkach. W Sea of Love dostrzec go można również w trakcie wspólnego rejsu z Giggles.

Praktycznie jedynym wypowiadanym przez niego słowem, jest pirackie Yarr!, które odpowiednio intonuje w zależności od kontekstu.

Mimo, że Russell jest jedną z trwale okaleczonych postaci, w przeciwieństwie do Handy'ego i Mole'a, urazy nie mają zasadniczego wpływu na jego życie. W odc. Can't Stop Coffin' potrafił nawet "złapać" piłkę hakiem w trakcie gry w baseball. Rzadko stanowią one również bezpośrednią przyczynę śmierci postaci, fatalnego w skutkach błędu, czy nieszczęśliwego wypadku jakim nie przerwy ulegają Handy oraz Mole.

Jak można dostrzec w odc. Get Whale Soon postawiony skrajnej sytuacji Russell jest w stanie wpaść w rodzaj obłędu w trakcie którego zadaje zamaszyste cięcia hakiem wokół siebie śmiejąc się wariacko.

Russell rzadko przeżywa odcinki w których występuje, przeżył w: Can't Stop Coffin, By The Seat Of Your Pants i Put Your Back Into It. Przeżył również w odc. serii telewizyjnej: A Sight for Sore Eyes, The Wrong Side of the Tracks, Mime to Five (dyskusyjne), Chew Said a Mouthful, See What Develops, Easy Comb, Easy Go i Double Whammy Part I . Przeżył również w odc. nieregularnych i specjalnych: Milk Pong oraz YouTube Copyright School.

Odcinki z Russell'emEdytuj

Rola głównaEdytuj

  1. Whose Line Is It Anyway?
  2. Off the Hook
  3. Get Whale Soon
  4. Sea What I Found
  5. Snow Place to Go
  6. A Sight For Sore Eyes
  7. Something Fishy
  8. YouTube Copyright School
  9. Bottled Up Inside

Rola drugoplanowaEdytuj

  1. Remains to be Seen
  2. The Wrong Side of the Tracks
  3. Who's to Flame?
  4. Mime to Five
  5. See What Develops
  6. Idol Curiosity
  7. In a Jam
  8. Hear Today, Gone Tomorrow
  9. Can't Stop Coffin
  10. Milk Pong
  11. You're Kraken Me Up (uncredited)
  12. Put Your Back Into It

Pojawia się Edytuj

  1. Class Act
  2. From Hero to Eternity
  3. Ipso Fatso
  4. Concrete Solution
  5. Chew Said a Mouthful
  6. Aw Shucks!
  7. Easy Comb, Easy Go
  8. Double Whammy Part I
  9. Wrath of Con
  10. By the Seat of Your Pants

Seria HTF BreakEdytuj

  1. Happy New Year

Seria Love Bites Edytuj

  1. Sea of Love

Profesje i kariera Edytuj

  1. Pirat - w zasadzie wszystkie odcinki w kórych nie gra innej roli
  2. Wędkarz- Whose Line Is It Anyway?, Sea What I Found
  3. Poszukiwacz skarbów - Sea What I Found
  4. Pracownik w transporcie śmieci - Who's to Flame?
  5. Właściciel restauracji drive-thru - Mime to Five
  6. Majtek - Idol Curiosity
  7. Obsługa jednej z budek w trakcie karnawału - Aw, Shucks!, Double Whammy pt.1
  8. Basista - In a Jam
  9. Kierowca ciężarówki - Hear Today, Gone Tomorrow
  10. Uczeń/aktor w szkolnym przedstawieniu - Something Fishy
  11. Pływak- By The Seat of Your Pants

Zabójstwa Edytuj

Postać: Liczba zabójstw: W odcinkach:
Giggles 1 You're Kraken Me Up (wspólnie z kałamarnicą olbrzymią)
Toothy 1 Snow Place to Go
Lumpy 1 Get Whale Soon
Sniffles 1 Something Fishy
Cub 1 Bottled Up Inside
The Mole 1 Hear Today, Gone Tomorrow (wspólnie z Lumpy'm)
Disco Bear 1 Put Your Back Into It
Nutty 1 A Sight for Sore Eyes (wspólnie ze Sniffles'em)
Mime 1 Something Fishy
Inni 1 1 ryba-miecznik w odc. Whose Line Is It Anyway? (dyskusyjne)

Ciekawostki Edytuj

  • Hak i opaska na oko, zamieniają się miejscami ze zdrowymi częściami ciała Russella w trakcie odcinków. Najprawdopodobniej na skutek stosowania przez twórców odbicia lustrzanego prawostronnego profilu wydry zamiast modelu lewostronnego. Podobne błędy wynikające z uproszczeń można dostrzec w przypadku poroża Lumpy'ego oraz szklanego oka Nutty'ego.
  • Russell jest pierwszą postacią, która gra w odcinku ekskluzywnym dla płyty DVD. Znajduje się on na krążku First Blood.
    • Jest również widoczny jako czarny obrys postaci ze znakiem zapytania na okładce płyty.
  • Russell przeżywa 11 z 33 odcinków w których się pojawił.
  • Russell i Petunia to jedyna postacie używające ludzkich imion.
  • Mimo, tytułu serialu Przyjaciele z wesołego lasu, dwie postacie, Russell oraz Lammy nie są zwierzętami leśnymi.
  • Russell jest jedyną postacią nie mającą najczęstszej ofiary.
  • Russell, Lumpy, Handy i Flaky to jedyna postacie bez widocznych uszu. W odc. Something Fishy, gdy zostaje pozbawiony kapelusza, jego uszu wciąż nie widać.
  • Russell, Mime, oraz Cro-Marmot to jedyne postacie, które nie otrzymały ciekawostek na ich kartach "Collect Them All".
  • Jest jedną z dwóch postaci, które w serialu odegrały akt religijny. Modli się o ratunek w odc. Snow Place to Go. Drugim z bohaterów są Mrówki.
  • Odcinek In a Jam zdaje się wskazywać w jaki sposób Russell uszkodził oko, przez co musi nosić na nim opaskę (dlatego też, dzięi powieleniu urazu Cuddles dostał się do kapeli). Niemniej jednak w odc. Sea of Love po odcięciu fragmentu twarzy, jego prawy oczodół jest zupełnie pusty.
  • Russell jest jednym z dwóch wyłącznie mięsożernych bohaterów serialu. Drugim jest Sniffles.
  • W odc. Off the Hook i Sea of Love Russell obywa się bez sprzętu do nurkowania, podczas gdy w Sea What I Found korzysta z ciśnieniowego kombinezonu nurka. Co prawda w trzecim z odcinków nurkuje głębiej i na dłużej, jednak Lifty i Shifty w tych samych warunkach mają jedynie akwalungi, nie przejmując się ciśnieniem.
  • Russell jest jedną z kilku postaci, które nigdy nie doprowadziły do śmierci innego bohatera po swojej własnej. Pozostałe to Cub, Cro-Marmot, Splendid, Lammy i Mr. Pickels.
  • Większość z jego zgonów jest związana z wodą, lub jej akwenami.
    • Z czego z wodą mają związek wszystkie jego pierwszoplanowe zgony.
  • Ginie jako pierwszy w odcinkach z serii Love Bites.
  • Russell i Splendid wystąpili razem w dwóch odcinkach sezonu internetowego pierwszego i trzeciego oraz w jednym odcinku sezonu drugiego.
  • On, Sniffles i Nutty mieli solowy debiut.
  • Nigdy nie zabił postaci losowej.
  • Jedyny jak na razie odcinek w którym gra rolę główną, który przeżył to A Sight for Sore Eyes.
  • Russell jest jednym z ośmiu bohaterów na stałe noszących ubrania. Pozostałe to: Mime, Disco Bear, Flippy, Mole, Lammy, Pop i Lumpy.
  • Wcześniejsze odcinki wskazują, że imię Russell, może pochodzić od "mussel" (małż), jako, że zjada je w swoim intro w pierwszym sezonie internetowym oraz w odc. Whose Line Is It Anyway?.
  • Ginie w każdym odcinku pierwszego i drugiego sezonu internetowego. Zupełnie jak Cuddles.
  • Nutty ginie w każdym odcinku w którym przeżywa Russell.
  • Część widzów czasem myli go z kotem, głównie za sprawą wibrysów.
  • Ma Iphone'a, co można dostrzec w YouTube Copyright School. Wygląd urządzenia oraz menu przypomina Iphone'a 4 pracującego pod systemem IOS 6.
  • Jest jednym z trzech bohaterów mających problemy ze wzrokiem (odc. A Sight for Sore Eyes). Pozostałe to Mole i Sniffles.
  • Podobnie do Lumpy'ego, dość często pada ofiarą dzikich zwierząt. Zwykle wodnych, podczas gdy Lumpy'ego "upodobały sobie" stworzenia lądowe.
  • Lumpy i Cuddles pojawili się za każdym razem gdy grał rolę główną w sezonie telewizyjnym.
  • To Russell miał być kaskaderem na motocyklu w odc. Brake the Cycle, jednak zastąpiono go Lumpy'm, gdy twórcy uznali, że lepsza w tej roli będzie postać z kompletem kończyn.
  • Ogon Russell'a jest zbliżony wyglądem do bobrzego, mimo, że u wydry jest on jedynie częściowo spłaszczony.
  • W dodatkowej zawartości płyty Third Strike nazwanej Vision-O-Rama, umożliwiającej spojrzenie na ekran oczami bohaterów serialu, po wybraniu Russella, połowę ekranu zastąpi czerń.
  • Mimo stworzenia go na podobieństwo pirata, jedyny odcinek w którym pojawia się jako czarny charakter to odc. specjalny YouTube Copyright School, gdzie narusza prawa autorskie.
    • Również w tym odcinku dowiadujemy się, że jego kanał na YouTubie ma 70 filmów.
  • Russell nigdy nie zabił umyślnie. Pozostałe postacie, które również tego nie zrobiły to: Toothy, Cub, Disco Bear, Cuddles, Lifty, Nutty, Mime i co jest kwestią dyskusyjną: Lammy.
  • Russell pojawia się jako boss w grze na urządzenia mobilne Deadeye Derby.