FANDOM

Przeklęty Posążek (w oryginale: The Cursed Idol) - jest spiżową/złotą statuetką ściągającą nieszczęścia na każdego, kto jej dotknie, lub trzyma w swoim otoczeniu.

Opis Edytuj

Silnie wzorowana na podobiźnie bóstwa płodności z filmu Poszukiwacze Zaginionej Arki figurka, regularnie pojawiająca się w tle odcinków, oraz niemal główny bohater tych w których klątwa i jej skutki stanowią oś fabuły. Czasami traktowana niczym rzeczywista postać, zarówno przez fanów, jak i twórców.

Klątwa Edytuj

Główną cechą posążka, od której wywodzi się jego nazwa, jest doprowadzanie do śmierci postaci, która postanawia wziąć go w posiadanie. Modus operandi klątwy to powodowanie fatalnych w skutkach awarii urządzeń, elektroniki, zmiany właściwości materii, np. ruchome piaski w piaskownicy, lub spowodowanie "pojawienia się" niebezpiecznego obiektu uśmiercającego postać np. kamienna kula na szczycie zjeżdżalni.

Przyczyna klątwy nie jest znana, choć odc. Idol Curiosity, wskazuje, że została nią obłożona przez cywilizację, która wzniosła również pojawiające się w odcinku piramidy, najpewniej by chronić podobiznę bożka.

Odcinki z Przeklętym Posążkiem Edytuj

Z dominującą rolą klątwy Edytuj

Występy cameo Edytuj

"Zgony" Edytuj

  • Class Act - na skutek eksplozji szkoły (dyskusyjne).

Zabójstwa Edytuj

Postać: Liczba zabójstw: W odcinkach:
Giggles 1 Idol Curiosity
Toothy 3 Treasure Those Idol Moments
Happy Trails cz. 1
Idol Curiosity
Lumpy 2 Treasure Those Idol Moments
Idol Curiosity
Petunia 2 Happy Trails cz. 1 (wspólnie z Lumpy'm)
Hello Dolly
Sniffles 2 Treasure Those Idol Moments
Idol Curiosity
Cub 2 Treasure Those Idol Moments
Hello Dolly
Flaky 2 Treasure Those Idol Moments
Idol Curiosity
The Mole 2 Happy Trails cz. 1
Idol Curiosity
Disco Bear 1 Hello Dolly
Russell 1 Idol Curiosity
Inni 33+ 2 ptaki w Happy Trails cz. 1
2 ptaki w Hello Dolly
29 małp w Idol Curiosity

Ciekawostki Edytuj

  • Wygląd figurki najprawdopodobniej został zainspirowany podobizną bożka z Poszukiwaczy Zaginionej Arki.
    • Do filmu nawiązuje również śmierć Cub'a w odc Treasure Those Idol Moments z udziałem wielkiej, kamiennej, kuli.
  • Inną możliwym źródłem inspiracji dla postaci mógł być również przeklęty posążek tiki z amerykańskiego sitcom'u The Brady Bunch.
  • Ofiarą klątwy nigdy nie padł Cuddles, mimo ogromnej ilości różnorakich zgonów.
  • W odcinku Wrath of Con, Cro-Marmot sprzedawał kopie posążków na stoisku. Budynek w którym się to odbywało, nie przetrwał odcinka.
  • Jako, że sylwetka posążka przypomina człowieka, można wysnuć hipotezę, iż ludzie istnieli w uniwersum HTF, jednak wyginęli, pozostawiając między innymi posążek.
  • W odpowiedziach na częste pytania widzów można było przeczytać iż posążek jest ulubioną postacią Kenn'a Navarro. Później na Tweeterze, stwierdził on, że jednakowo lubi wszystkie postacie.
  • Pojawia się w opartej na HTF grze: False Alarm.
  • Jego najczęstszą ofiarą jest Toothy.